Sunday, January 3, 2016

New RRP Retail Ready Packaging and SRP Shelf Ready Packaging system.Nuovi sistemi per la GDO

Siscodata has developed a new system to automate by robotics system the creation and the forming   filling + palletizing  of  shelf ready packages (SRP/RRP) for the retail & supermarket distribution .
SRP or Shelf Ready Packages are composed of two parts: a display tray that will effectively contain and display product at retail, and the "shipper" part of the design that makes the SKU easily identifiable and protects the product through distribution. The studied  part of the SRP quickly tears loose from the display tray at retail for very rapid shelf restocking.
Shelf or retail-ready packaging (SRP/RRP) is a packaging approach that enables to a product to come ready for merchandising or sale with little or no setup or opening. 
Typically an SRP box is composed of a highly printed display tray glued to a brown Kraft shipping container. What makes it unique is that both parts are joined as one but are designed in such a way that they can be easily "popped" apart at the point-of-sale. 
Packaging RRP (Retail Ready Packaging) can increase the profitability of products throughout the supply cycle, from the factory to the shop, ensuring a better availability of the same and ease of supply and, at the same time, a better perception of the product and the brand by consumers.
These packages are therefore a great tool to promote sales and accelerate the turnover of consumer goods on the supermarket shelf.



 
Siscodata ha sviluppato un nuovo sistema robotico per la GDO ed i supermercati per la creazione ed il riempimento + palletizzazione di pacchetti e display pronti per lo scaffale in modo automatico

SRP o Pacchetto Pronto per lo Scaffale si compone di due parti: un vassoio di visualizzazione che effettivamente contiene il prodotto e lo  mostra al dettaglio, e la parte "shipper" del contenitore  che rende la SKU facilmente identificabile e allo stesso tempo protegge il prodotto durante la distribuzione. 
La parte shipper dell' SRP si strappa infatti rapidamente dal vassoio display nel punto di vendita al dettaglio per una  rapida ricollocazione sugli scaffali del supermercato e lella GDO.

Gli imballaggi Retail e Shelf Ready Packaging migliorano la visibilità del prodotto

Gli imballaggi RRP (Retail Ready Packaging) possono aumentare la redditività dei prodotti durante tutto il ciclo di fornitura, dalla fabbrica al punto vendita, garantendo una miglior disponibilità degli stessi e facilità di rifornimento e, al contempo, una migliore percezione del prodotto e del marchio da parte dei consumatori.
Questi imballaggi sono quindi un ottimo strumento per promuovere le vendite e accelerare il turnover dei beni di consumo.
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