Sunday, January 3, 2016

FILLING AND ERECTING SUPERMARKET _RETAILS EXPOSITOR - DISPLAY A NEW ROBOTIZED APPLICATION FOR THE SUPPLY/RETAIL CHAIN



This presentation of the new solution for the supply chain  and retail logistic is divided in 2 parts .The first part present the creation of the expositor /display from a silos of 100 carton and from 2 additional vertical silos :one for the wooden pallet  600 x400 mm and one silos for the carton pallet basement .


          The solution it is splitted in two parts .
The first area provides  for erecting big expositor display for the supply chain and retails or tray display capable of overlapping . The erecting  area is working from  flat carton picked up from silos  to create trays or retails display of minipallet size (400 x 600 mm).

A robot of medium size is dedicated to this activity and works in cooperation with some assyst devices to close and glue the bottom flaps with hot melt,open and fold  the frontal part  and finally  fix with glue the wood mini-pallet picked from silos to the bottom .

The activity is monitored by a mutifunction program that tracks all the process on a log.
 Changing automatically the gripper tool the robot can follow a different job for example erect from a flat carton a tray -plateau (see picture).



The system it is able to erect carton trays that can be filled and ovelapped in the second part of the system in a full automatic mode .
Starting from a silos full of hundreds of flat pre-cut carton the robot procedes to applies in the rights points the hot melt glue and later to form in a tunable stamp the tray .
The stamp it is automated and tunable to permit different sizes and shapes .
Once the tray it is formed the robot  takes out the tear off part of the tray to allow a better overlapping locking in the hole 


Questa presentazione della nuova soluzione per la supply chain e logistica al dettaglio è diviso in 2 parti .La prima parte presenta la creazione del espositore / display da un silos di 100 cartone e da 2 silos verticali aggiuntivi: uno per il pallet di legno 600 x400 mm e uno silos per il seminterrato cartone pallet.
La soluzione è divisa in due parti.La prima area prevede di erigere display e grandi espositori per la GDO grande distribuzione e le vendite al dettaglio o la visualizzazione vassoio in grado di sovrapposizione. L'area di erezione sta lavorando da cartone piatto prelevato da silos a creare vassoi o vendite al dettaglio di visualizzazione di dimensioni minipallet (400 x 600 mm).

Un robot di medie dimensioni è dedicato a questa attività e lavora in collaborazione con alcuni dispositivi assyst per chiudere e incollare le falde inferiori con colla a caldo, aprire e ripiegare la parte frontale e, infine, fissarlo con la colla al legno del mini-pallet prelevato dal silos al fondo .
L'attività è monitorata da un programma che tiene traccia mutifunction tutto il porcesso su un log.il robot cambia la pinza automaticamente in funzione dell' attivita' svolta e quindi puo' eseguire un lavoro diverso, ad esempio erigere da un cartone piatto un vassoio -plateau (vedi foto).Il sistema è in grado di erigere vassoi di cartone che possono essere riempiti e sovrapposti  nella seconda parte del sistema in modo completamente automatico.

Partendo da un silos pieno di centinaia di cartoni  pre-tagliati il robot  procede ad applicare nei punti di corretti la colla a caldo e poi a formare in uno stampo aggiustabile il vassoio.
Lo stampo è automatizzato e regolabile per consentire diverse dimensioni e forme.
Una volta che il vassoio si forma il robot toglie in automatico le parti a  strappo  del vassoio per consentire un migliore bloccaggio di sovrapposizione nel foro così creato .


For more info look to www.siscodata.com  or ask to info@siscodata.com or contact  Mr.Brambilla at +39.0332.472471